Sukuelimille sylkeminen pornossa
Miksi pornossa syljetään hyvin usein sukuelimille? Eikö se ole epähygieenistä? Minua se inhottaa. Eikö heillä ole liukuvoidetta? Itse en koskaan antaisi poikaystäväni sylkeä pimpin suulle, enkä voisi sylkeä hänen penikselle.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Porno on näyteltyä elokuvaa, aivan kuten muutkin elokuvat. Siksi kaikki pornossa nähdyt asiat eivät vastaa todellisuutta. Pornoelokuvissa saatetaan sylkeä sukuelimille, mutta näin ei tarvitse toimia oikeassa elämässä. Luultavasti syljen käytöllä viitataan liukuvoiteen käyttämiseen tai esimerkiksi tilanteen spontaanisuuteen. Varmasti oikeaakin liukuvoidetta on saatavilla, mutta ohjaaja ja käsikirjoittaja ovat jostain syystä päätyneet valitsemaan syljen. Riippuen elokuvan lajityypistä, voi myös tietyissä pornoelokuvissa sylkemisellä ilmentää esimerkiksi vallankäyttöä.
Syljen käyttö ei periaatteessa ole sen epähygienisempää kuin seksissä syntyvät muut eritteet. Liukuvoide voi olla asteen hygieenisempi valinta ja liukuvoide kestää myös seksin aikana pidempään.
Hienoa, että tunnet omat rajasi, niistä on hyvä pitää kiinni. Pimpin suulle tai penikselle ei tarvitse sylkeä, jos se tuntuu vastenmieliseltä. Seksissä kannattaakin kuunnella kehoaan ja toimia sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä ajatukselta. Lisäksi poikaystävän kanssa on tärkeää jutella toiveista ja rajoista. Näin seksi säilyy iloisena ja nautinnollisena asiana.
Neuvonnan tiimi