Sukuelinten näyttäminen toiselle
Naapurin tyttö joka on saman ikäinen ku mä kerto et sillä on nyt pimppi karvoja ja sit se kysy multa et kasvaako mulla pippelissä karvoja. Sit mä sanoin et ei vielä kasva nii sit se sano et okei mut näytä sit sun pippeli kun siinä kasvaa karvoja nii voin sit näyttää mun pimpin. Ja en kysyny miks mut voisitteko te tietää et miks sit vasta eikä nyt ku ois kiva nähdä sen pimppi

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On luonnollista olla kiinnostunut toisen kehosta ja karvoituksen näkemisestä. Voi tuntua harmilliselta, jos olisi halunnut nähdä toisen pimpin, mutta toinen ei halunnutkaan sitä näyttää. Kaikenlaiseen seksuaalisuuteen tai seksiin viittaavaan toimintaan on tärkeää saada molempien suostumus. Näin seksuaalisuuteen tutustuminen tuntuu molemmista mukavalta. On tärkeää kunnioittaa toisen valintaa olla näyttämättä pimppiään, vaikka se harmittaisikin.
Ulkopuolisen on vaikeaa tietää, miksi tyttö ei halunnutkaan näyttää pimppiään sinulle. Kerroit viestissäsi, että tyttö kertoi hänellä olevan karvoitusta, mutta sinulla karvat eivät vielä ole alkaneet kasvaa. Ehkäpä tyttö ajatteli, että teidän molempien tulisi saavuttaa sama kehitystaso ennen kuin näette toisenne sukuelimet. Toinen vaihtoehto on, että häntä alkoi ujostuttaa ja hän koki, ettei olekaan vielä valmis näyttämään pimppiään sinulle. Oikean vastauksen asiaan tietää tarkasti vain tyttö itse.
Jos asia on jäänyt vaivaamaan sinua, voi tytöltä asiallisesti ja ystävällisesti kysyä, miksi hän ei halunnutkaan nähdä pippeliäsi. Tyttö joko kertoo oman näkökulmansa tai sitten häneltä on vaikeaa saada vastausta. Joskus ei välttämättä itsekään tiedä, miksi toimi tietyllä tavalla jossakin tilanteessa. Toivottavasti saisit kuitenkin vastauksen häneltä.
Jokainen kehittyy omaan yksilölliseen tahtiinsa, joten karvoitustakin alkaa varmasti jossain vaiheessa ilmestyä kehoosi. Vaikka tilanne saattaisi nyt harmittaa, voi joskus myöhemmin tulla vastaan uusia mahdollisuuksia sukuelinten näkemiseen. Mikäli asiaa haluaa vielä pohtia, voi tilanteesta kertoa turvalliselle aikuiselle, jonka kanssa omista tunteistaan on lupa puhua avoimesti.
Neuvonnan tiimi