Synnyin naiseksi, mutta pidän ainoastaan romanttisista tarinoista joissa on miepareja...
Synnyin naiseksi, mutta pidän ainoastaan romanttisista tarinoista joissa on miepareja ja miesparien halaus- ja pusukuvista. Naisen keho on mielestäni kuvottava, ja olisi kivempi jos minulla olisi miehen keho. Mutta en tiedä olenko trans, sillä en kuitenkaan ole kiinnostunut ns. ”Miesten jutuista” kuten rakentelusta, kulkuneuvoista,urheilusta,tms,ja minusta on kiva käyttää välillä mekkojakin.Olenko muunsukupuolinen, trans, homomies naisen kehossa vai miksi ihmeeksi itseäni kutsuisin ja mitä teen?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On luonnollista pohtia elämänsä varrella omaa seksuaalisuuttaan tai sukupuoltaan. Jokainen ihminen on omanlaisensa yksilö ja siksi ihmisiä voi myös kiinnostaa tai kiihottaa hyvin monenlaiset eri asiat. Tässä ei ole mitään väärää ja jokainen saakin pitää juuri sellaisista asioista, jotka tuntuvat sopivilta itselle. Jos siis pidät miesparien rakkaustarinoista tai pusukuvista, voit niistä nauttia jatkossakin. Yhteiskunnassa on olemassa myös erilaisia sukupuolirooleja, jotka saattavat ruokkia ajatusta siitä, mistä miesten tai naisten kuuluu pitää. Harrastusten suhteen ei kannata pakottaa itseään pitämään sellaisista asioista, joista tulisi pitää vain tiettyjen normien mukaan, vaan mieluummin tekee niitä juttuja, jotka itselle tuovat iloa.
Sukupuolen moninaisuuteen liittyvät teemat mietittyvät muitakin. Henkilön ei ole pakko luokitella sukupuoltaan tai seksuaalista suuntautumistaan sen tarkemmin, jos ei niin halua. Ihminen voi toteuttaa itseään juuri siten, mikä tuntuu hänestä sopivimmalta tavalta. Toinen ihminen ei voi tilanteen ulkopuolelta sanoa, miten henkilön pitäisi määritellä sukupuolensa. Kyseinen ajatustyö on tehtävä itse, mutta tukea tähän on mahdollista saada kanssaihmisiltä. Onko sinulla lähelläsi ihmistä, jolle voisit avautua tuntemuksistasi? Puhuminen helpottaa ja auttaa jäsentämään ajatuksiaan. Mikäli haluaisit käsitellä tilannettasi ensin jonkun muun kuin läheistesi kanssa, voit aina olla yhteydessä Sinuiksi -tuki- ja neuvontapalveluun tai meidän neuvontapuhelimeemme. Yksin ei tarvitse tällaisia asioita ratkoa, joten olethan rohkeasti uudestaankin yhteydessä meihin; olemme täällä sinua varten.
Neuvonnan tiimi