Toive läheisyydestä ilman seksiä
Olen alkanut viime aikoina kaivata hirveästi hellyyttä, ja että joku koskettaisi minua. Minusta olisi hienoa, kun poika hyväilisi minua, riisuisi minut ja voisin nukkua toista vasten ilman vaatteita. Ongelmaksi tulisi, että poika kiihottuisi hyväillessään minua, enkä halua mitään hyväilyjä enempää. Ei kai kukaan poika tyytyisi tuohon. He eivät haluaisi lopettaa kesken, vaan haluavat yhdyntää ja suuseksiä. Ymmärrän sen. En tiedä miten tätä pitäisi ajatella, ja onko mitään ratkaisua olemassa.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hellyyden ja läheisyyden kaipuu on inhimillistä. Siksi onkin hyvin ymmärrettävää kaivata toisen ihmisen kosketusta. Erilaisista hyväilyistä on lupa haaveilla esimerkiksi fantasioiden keinoin, mikäli kumppania ei ole tällä hetkellä.
Jokainen itse määrittelee omat toiveensa ja rajansa. Maailmaan mahtuu paljon erilaisia ihmisiä, joilla jokaisella on omanlaisensa toiveet. Jotkut voivat kokea, että seksi tuntuu kiinnostavalta, mutta eivät ole vielä valmiita harrastamaan seksiä. On olemassa myös ihmisiä, jotka kaipaavat hellyyttä, mutta eivät halua harrastaa seksiä. Henkilöt saattavat tällöin määritellä itsensä aseksuaaleiksi. Toiveet vaihtelevat kuitenkin aina yksilöittäin. On tärkeää kuunnella itseään ja pyrkiä etenemään niin, että kaikki tilanteet tuntuvat itsestä hyviltä niin kehon kuin mielen tasolla.
Vaikka omien toiveidensa kanssa voisi tuntea olonsa yksinäiseksi, on olemassa poikia, joille riittää pelkkä hyväileminen. Toki ihmisten toiveissa ja rajoissa on paljon yksilöllisiä eroja, joista kannattaa jutella jo heti alkuun. Yhdessä on mahdollista löytää molempien toiveita vastaava tapa nauttia seksuaalisuudesta. Voitte keskustella esimerkiksi siitä, oletko sinä valmis hyväilemään kumppaniasi, vaikkei yhdyntään tai suuseksiin asti edettäisikään. Tällöin voisi kokeilla esimerkiksi yhteisiä hyväilyhetkiä, jonka jälkeen pojalla olisi halutessaan mahdollisuus jatkaa tilannetta itsetyydytyksen keinoin. Tarvittaessa voitte miettiä joko hänen tai yhteisen nautinnon tehostamista myös seksivälineiden avulla.
Kaiken kosketuksen tai läheisyyden ei tarvitse olla seksuaalista. Ihminen saa mielihyvää myös muiden kuin kumppaninsa kosketuksesta. Esimerkiksi kampaajan tai hierojan kosketus voi saada aikaan mielihyvän tunteita kehossa. Lisäksi perheenjäsenen tai ystävän myönteinen läheisyys sekä esimerkiksi lemmikin hoitaminen voivat tuoda kaivattua hellyyttä elämään. Myös itse itselleen voi antaa hellyyttä ja kosketusta. Tapoja on monia ja siksi myös muita itselleen soveltuvia keinoja hellyyden jakamiseksi voi keksiä ja kehitellä. Halutessasi voit tutustua esimerkiksi hellyysharjoitukseen.
Läheisyyden kaipuu voi tuntua paikoitellen vaikealta kestää. Mikäli koet, että haluaisit vielä keskustella tilanteestasi, olet lämpimästi tervetullut juttelemaan neuvontapuhelimeen lisää.
Neuvonnan tiimi