Tuttavan lähettämä seksivideo
Puoli vuotta sitten eräs tuttava lähetti minulle tahallaan videon jossa hän harrasti seksiä ja tyttö otti häneltä suihin. Minua on jäänyt inhottamaan tuo näky. Koen, että ei ollut ok lähettää tuollaista materiaalia.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Seksuaalista materiaalia sisältävien videoiden kuvaamiseen, jakamiseen ja vastaanottamiseen on oltava jokaisen osapuolen suostumus. Uuden seksuaalirikoslain mukaan ei-toivotun seksuaalisen materiaalin lähettäminen voi täyttää ahdistelun tunnusmerkistön.
Jos vain mahdollista niin tuttavalle olisi hyvä kertoa, että seksivideon vastaanottaminen ei tuntunut sinusta mukavalta ja sopia, millaisilla säännöillä jatkossa on ok viestitellä. Inhottavaa tunnetilaa voi yrittää helpottaa esimerkiksi jonkin itselle mielekkään tekemisen avulla.
On hyvä asia, että pystyt puhumaan tunteistasi täällä. Tarvittaessa tapahtunutta ja toimintavaihtoehtoja on mahdollista pohtia myös ammattilaisen tuella. Kokemusta voi työstää luottamuksellisesti esimerkiksi seksuaalineuvontapalvelussamme.
Neuvonnan tiimi