Voiko koko pippelin viedä pimppiin ensimmäisellä työnnöllä?
Haluaisin tietää yhdynnästä vähän lisää, ennen kuin eka kerta ehkä kohta tulee. Voiko koko pippelin viedä pimppiin ekalla työnnöllä? Mitä pimpissä tapahtuu, kun pippeli tulee sisään? Vetäytyykö se jotenkin pois tieltä? Mikä sen nautinnon saa aikaan? Tuleeko se vaan siitä pippelin ja pimpin kohtaamisesta? Tuntuuko esim. 30-40-v naisen pimppi samalta kuin nuoren tytön?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että olet kiinnostunut käymään läpi yhdyntään liittyviä asioita ennen niin sanottua ekaa kertaa. Ennen yhdynnän aloittamista kannattaa esimerkiksi hyväillä toista eri puolilta kehoa. Jokainen pitää hieman erilaisista asioista, mutta hyväilyt voivat koostua muun muassa suutelemisesta sekä rintojen, pimpin ja klitoriksen koskettelemista. Myös muita kehon kohtia sukuelinten lisäksi voi kosketella. Usein hyväileminen saa ihmisen kiihottumaan ja siten pimpin kostumaan ja avautumaan. Kostumisen ja avautumisen tarkoitus on helpottaa esimerkiksi pippelin viemistä sisään.
Pippelin voi viedä pimppiin ensimmäisellä työnnöllä, mikäli pimppi vaikuttaa kostealta ja avonaisemmalta. Pimpin seinämät ovat joustavat ja pehmeät. Yhdynnässä ne enemmänkin mukautuvat pippeliin kuin vetäytyvät pois. Pippeli kannattaa kuitenkin laittaa sisälle ensin varovasti ja hellästi, ettei tule vahingossa satuttaneeksi toista. Liukuvoiteen käyttäminen saattaa helpottaa pippelin laittamista pimppiin.
Nautinto tuntuu ja näkyy kehossa erilaisina reaktioina. Nautinnon kokemus syntyy kuitenkin varsinaisesti aivoissa. Nautintoa tuovat ihmisille monenlaiset asiat. Erilaiset tuntemukset sukuelinten alueella ja muualla kehossa sekä toisen läheisyys ja mukavaksi koettu hetki voivat tuoda nautintoa niin fyysisellä kuin henkiselläkin tasolla. Nautinto ei siis tule pelkästään pimpin ja pippelin kohtaamisesta. Pimpin ja pippelin kohtaaminen voidaan kuitenkin kokea nautinnollisena. Jokainen saa nauttia itseä miellyttävistä asioista.
Ihmisen keho muuttuu hiljalleen iän myötä. Myös pimppi hieman muuttuu ihmisen aikuistuessa. On kuitenkin hyvin yksilöllistä, miltä pimppi tuntuu eri-ikäisenä. 30-40-vuotiaan pimppi saattaa olla rakenteeltaan hieman tilavampi kuin nuoremmalla. Tämä ei tarkoita välttämättä isoa eroa, lähinnä yhdynnät voivat tuntua helpommilta kehon muovautuessa täysin aikuisen kehoksi. Pääasiassa aikuisen pimppi tuntuu kuitenkin samanlaiselta kuin nuorenkin.
Molempien toiveista ja huolista kannattaa jutella yhdessä. Ei ole syytä hermoilla seksin harrastamista, sillä ei ole olemassa mitään yhtä oikeaa tapaa hyväillä tai olla yhdynnässä. Jokainen pari voi keksiä omat tapansa nauttia toistensa seurasta ja kehoista. Mikäli sinulle herää vielä lisää kysymyksiä, voit kääntyä luotettavan aikuisen tai neuvontapuhelimen puoleen. Lisäksi voit käydä lukemassa ekaa kertaa, emätinyhdyntää ja ehkäisyvälineitä käsittelevät artikkelimme, jos haluat tietää enemmän aihepiiristä.
Neuvonnan tiimi