Voiko seksilelun hankkia, jos parisuhteessa on halujen eriparisuutta?
Meillä on naisystävän kanssa sellainen ongelma että seksihalumme ajankohdat eivät aina kohtaa seksiä on kyllä kohtalaisesti mutta jos joskus naiseni ei halua, se jättää melko epämukavan tunteen. Hänelle on ok että runkkaan ja on myös ehdottanut että voitaisiin hommata minulle pumpattava barbara sellaisia tilanteita varten. Kysymys kuuluukin että olisiko sellaisen käyttäminen parisuhteessa miten normaalia tai yleensä hyväksyttävää.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On tavallista, että suhteessa tulee hetkiä, jolloin seksihaluissa ilmenee eriparisuutta. Tämä on tuttua muillekin. Haluun vaikuttavat päivän aikana monet eri fyysiset ja psyykkiset tekijät. Vireystilallakin on merkitystä halukkuuteen. Jokaisen pariskunnan tilanne on aina tapauskohtainen.
Seksuaalisuus on hyvin herkkä osa-alue ihmisen elämässä. Tämän takia torjutuksi tuleminen voi tuntua ikävältä. Kaikenlaiset tunteet ovat kyseisissä tapauksissa inhimillisiä ja sallittuja. On hienoa kuulla, että olette ainakin jollain tasolla pystyneet juttelemaan tilanteestanne. Omista tunteistaan ja seksuaalisuuteen liittyvistä asioista onkin tärkeää jutella kumppanilleen.
Tuntuuko sinusta syylliseltä käyttää seksivälineitä parisuhdeseksin harrastamisen sijaan? Pelkäätkö, että naisystäväsi loukkaantuu seksivälineistä ja runkkaamisesta? Seksivälineiden käyttö ja runkkaus ovat sallittuja asioita myös parisuhteessa ollessaan. Kyseinen aihe voidaan kokea tabuna, mutta on olemassa muitakin pareja, joiden toinen osapuoli toteuttaa seksuaalisuuttaan seksivälineiden ja runkkaamisen avulla. Tilanne on tavallinen ja hyväksyttävä. Varsinkin tapauksissa, joissa pumpattavan Barbaran hankkiminen sopisi molemmille, ei asiasta tarvitse kantaa syyllisyyttä. Jokainen pari määrittelee yhdessä suhteensa säännöt. Loppujen lopuksi ihmisellä itsellään on parisuhteessakin oikeus omaan kehoonsa ja siten myös runkkaamiseen.
Millaisia tunteita tilanne kokonaisuudessaan sinussa herättää? Vaikuttaako halujen eriparisuus kielteisellä tavalla omaan hyvinvointiisi tai parisuhteenne hyvinvointiin? Kaikenlaisista huolista ja muista tunteista on hyvä jutella naisystävänsä kanssa. Saatte yhdessä luoda teille sopivan seksielämän. Jos tilanne synnyttäisi ristiriitatilanteita, saa muita neuvontapalvelujamme rohkeasti hyödyntää.
Neuvonnan tiimi