Yhdynnän ehdottaminen tyttöystävälle
ollaan tyttöystävän kaa oltu vuoden yhdessä ja pussaillaan ja hyväillään tosi paljon aina kun ollaan toisella kylässä mut nyt oon päättänyt että kysyn häneltä että jos saisin laittaa pippelini hänen pimppaansa koska haluaisin kokea miltä se tuntuu ja se vähän pelottaa kysyä niin miten se kannattaisi tehdä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Pussailu ja hyväily ovat hyviä tapoja tutustua sekä omaan että toisen kehoon ja seksuaalisuuteen. Hyväilyn kautta on mahdollista oppia jo ennen yhdyntöjen alkamista, mihin toista saa koskea ja millaisesta kosketuksesta toinen pitää. Myös itse voi oppia samalla, millaiset asiat itseä miellyttävät. Pippelin pimppaan laittamisesta on lupa haaveilla. Yhdyntää on myös sallittua kokeilla, jos molemmat sitä haluavat.
Seksin puheeksi ottaminen saattaa tuntua vaikealta. Avoin keskustelu on kuitenkin hyvä asia ennen yhdyntään etenemistä. Tyttöystävälle voi esimerkiksi sanoa jossakin mukavassa tilanteessa, että pidät hänestä ja olisit kiinnostunut etenemään hyväilyjä pidemmälle. Voit vielä kertoa tyttöystävälle, että nautit myös hänen hyväilemisestään ja olet valmis etenemään hänen toiveidensa mukaisesti. Saattaa olla, että yhdyntä on käynyt hänen mielessään, mutta häntäkin on pelottanut ottaa asia puheeksi. Toisaalta voi olla, että hän ei vielä toivo muuta kuin pussailua tai hyväilyjä. Toisen toiveita ja rajoja tulee kunnioittaa. Teillä on loppuelämänne aikaa nauttia toisistanne, joten mikään kiire ei ole, vaikka tyttöystäväsi ei vielä haluaisikaan olla yhdynnässä. Tärkeintä on pitää hyväilykerrat mukavina ja suorituspaineettomina hetkinä.
Vaikutat huomaavaiselta ihmiseltä ja tyttöystäväsikin varmasti arvostaa tätä piirrettä sinussa. Seksistä puhuminen voi olla vaikeaa aluksi, mutta kun siihen opettelee yhdessä toisen kanssa, saattaa tilanne ajan myötä helpottua. Voitte esimerkiksi tutkia Sexpon artikkeleita yhdessä ja yrittää sitä kautta madaltaa kynnystä seksuaalisuuden puheeksi ottamiseen. Etenkin ekaa kertaa ja ehkäisyvälineitä käsitteleviin artikkeleihin on hyvä tutustua ennen yhdyntöjen aloittamista. Mikäli kaipaisitte lisää neuvoja tai tietoa seksuaalisuudesta, voitte soittaa neuvontapuhelimeemme.
Neuvonnan tiimi