Yllättävä alastomuus yhteissaunassa
Olin yökylässä kaverini luona, ja menimme illalla saunaan. Koin shokin, kun kaverini 15v veli tuli kohta perästämme saunaan. En osannut mitenkään kuvitella sellaista. Kaverini huomasi säikähdykseni, ja sanoi, että ole ihan rauhassa. En ollut koskaan ollut alasti pojan nähden, ja yllätyin heidän yhteissaunomisesta. Jälkeenpäin koko juttu on tuntunut ihan kivalle. Nyt en jännitä olla alasti poikien nähden. Mietin vaan, miksi olin silloin niin säikky, että henkeni lähes salpautui.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On tavallista, että säikähdyksen hetkellä hengitys salpautuu. Tämä on kehon luonnollinen reaktio eikä yleensä kestä kauaa.
Yhteissaunassa saa olla, jos jokainen kokee tilanteen itselleen sopivana ratkaisuna. Olisi ollut tärkeää, että kaverisi olisi kysynyt sinulta luvan yhteissaunomiseen. Näin tilanne ei olisi tuntunut säikäyttävältä. Hyvä kuulla, että tapahtunut on tuntunut näin jälkeenpäin ihan kivalta eikä alastomuuskaan jännitä. Tapahtumia ja tunteitaan voi tarvittaessa käydä vielä läpi kaverinsa kanssa. Kuvaamistasi asioista voi myös nauttia mielikuvien tasolla, jos se tuntuu hyvältä.
Mikäli haluaisit keskustella vielä tapahtuneesta, voit ottaa asian esiin turvallisen aikuisen kanssa. Myös neuvontapuhelimeen saa aina soittaa.
Neuvonnan tiimi