Fantasioista puhuminen
Moi. Minua viehättäisi ajatus, että pääsisin piiskaamaan tyttöystävää. Nauttisin näystä, että antaisin piiskaa pyllylle. Emme ole koskaan puhuneet asiasta, joten hän ei tiedä mieltymyksestäni. Miten voisin ottaa asian puheeksi niin, että hän ei säikähtäisi sitä? Ja tärkeintä on, etten satuttaisi häntä pyllylle lyödessä. Onko piiskaaminen varmasti turvallista?

Hei!
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisillä on erilaisia seksuaalisia mieltymyksiä. Kuvaamistasi asioista onkin sallittua fantasioida. Seksuaalisuuttaan voi myös toteuttaa itselleen ja kumppanilleen mieluisin tavoin.
Mieltymysten puheeksi ottaminen saattaa tuntua hankalalta, sillä mieltymykset ovat hyvin henkilökohtainen asia. Voit yrittää jutella asiasta epäsuorasti, jos suoraan puhuminen tuntuu aluksi hankalalta. Voit kertoa esimerkiksi nähneesi jonkin artikkelin, haastattelun tai elokuvan, jossa oli mainitsemiasi seksuaalisia toimintoja. Kumppaniltasi voi varovasti kysyä, mitä mieltä hän on näistä asioista. Omien fantasioiden puheeksi ottaminen saattaa olla tällä tavoin helpompaa, kun aihepiiristä keskusteleminen on avattu.
Hienoa, ettet halua satuttaa toista seksileikkien yhteydessä. Ennen mieltymysten toteuttamista olisikin tärkeää keskustella molempien toiveista, rajoista ja muista turvallisuuteen liittyvistä tekijöistä. On hyvä esimerkiksi sopia, miten viestitte keskenänne, jos leikki halutaan keskeyttää. Voitte myös varmuuden vuoksi aloittaa vähän varovammin, mikäli tilanne on kummallekin uusi. Edetkää kehon reaktioita kuunnellen ja pitäkää taukoa tai lopettakaa toiminta, jos jokin tuntuisi epämiellyttävältä henkisellä tai fyysisellä tasolla. Kaikkeen seksuaaliseen toimintaan onkin oltava osapuolten suostumus. Laajemmin turvallisuuteen liittyvistä seikoista voi lukea esimerkiksi tästä tietotekstistä tai tästä sarjakuvasta ja artikkelista.
Mikäli kaipaat tukea, voit tulla juttelemaan asiasta vielä uudestaan meidän kanssamme. Tämän jälkeen puheeksi ottaminen saattaa olla sujuvampaa myös kumppanin kanssa. Yhteystietomme löytyvät täältä.
Neuvonnan tiimi