Hei, ajaudun parisuhteissani toistuvasti asetelmaan, jossa toisaalta haluaisin kyllä olla...
Hei, ajaudun parisuhteissani toistuvasti asetelmaan, jossa toisaalta haluaisin kyllä olla suhteessa ja pidän siihen liittyvistä turvasta, yhdessä tekemisestä ja asioiden jakamisesta, mutta toisaalta koen vahvaa halua flirttailla muiden kanssa, tavata uusia ihmisiä ja käydä treffeillä sekä harrastaa seksiä heidän kanssaan. Nuorempana tämä on johtanut pettämiseen, enää en usko että sitä tekisin mutta tunne on kyllä sama. Mitä tehdä? Seksuaaliviettini on kovin vahva.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Halu flirttailla muidenkin kuin oman kumppanin kanssa on inhimillinen ja tavallinen. Flirttailu on yksi kommunikaation muoto. Flirttailu ei aina johda pettämiseen tai konkreettiseen toimintaan. Suhteessa voidaan pohtia yhdessä, missä menevät sopivuuden rajat. Onko muiden kanssa ok flirttailla ja mikä on jo pettämistä. Rajat ja pelisäännöt ovat suhteen sisällä vapaasti määriteltävissä.
Joillekin monisuhteisuus, eli esimerkiksi avoin suhde tai polyamoria voi olla oma tapa toteuttaa niin seksuaalisia kuin romanttisia tarpeita. Halutessasi voit olla meihin yhteydessä esimerkiksi puhelimitse, niin voimme tarkemmin jutella sinun tilanteestasi. Olemme vastanneet myös aiemmin samankaltaiseen kysymykseen, ehkä vastaus voi auttaa sinuakin, löydät sen täältä.
Neuvonnan tiimi