Kateus kaverien nussimiskokemuksia kohtaan
Mulla on kaks kaveria jotka on pari ja oon sille pojalle oikeesti aika kateellinen koska ne harrastaa seksiä tosi tosi paljon, ja se on kertonut kuinka se on päässyt nussimaan sitä pimppiin ja peppuun ja ne harrastaa paljon suuseksiä myös ja oon ite neitsyt. Ne on tosi kivoja ja sanoo kans auttavansa mua löytämään tyttöystävän mut miks tää tuntuu niin pahalta vaikka nekin sanoo et oli vaan tuuria et ne löys toisensa?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kaverien ihmissuhteet ja seksin harrastaminen voivat saada aikaan kateutta, jos itsekin toivoisi olevansa samassa tilanteessa. Kuvaamasi ajatukset ja tunnetilat ovat inhimillisiä ja tavallisia. Puhuminen saattaa helpottaa omaa oloa, joten on hienoa, että uskallat puhua tunteistasi täällä ja kavereidesi kanssa.
Kenenkään elämä ei kulje samalla kaavalla, siksi omaa elämäänsä ei kannata vertailla toisten elämään. Kuten kaverisikin totesivat, tilanteet ovat tuurista kiinni. On silti aivan mahdollista, että koulusta, harrastuksista tai kaverien avulla voisi löytyä joku kiva tyttö.
Paha olo ja kateus saattaa lievittyä ajan myötä. Tunteitaan voi purkaa esimerkiksi johonkin kivaan tekemiseen. Ajatuksiaan voi myös tietoisesti yrittää kääntää ajattelemalla niitä asioita, jotka elämässä on jo hyvin. Sinulla on koko elämä edessäsi ja paljon uusia kokemuksia koettavanasi.
Aihepiiri on yleinen ja muidenkin mielessä. Sinua voisikin auttaa esimerkiksi tämä ja tämä vastaus. Tunteensa saa aina ottaa puheeksi vielä esimerkiksi turvallisen aikuisen kanssa. Tällaiset tilanteet ovat heille tuttuja. Myös neuvontapuhelimessamme tai Poikien Puhelimessa on lupa puhua tunteistaan luottamuksellisesti.
Neuvonnan tiimi