Muut ihmiset eivät kiinnosta seksissä
Hei! Olen aika kylmä ihminen, en nyt mikään sadisti mutta minua ei oikeen kiinnosta muut ihmiset. Täysin empatia kyvytön en ole koska rakastan eläimiä ja autan niitä, mutta ihmiset ovat itselle ns turhia.
Pidän seksistä, mutta vain siittä omasta nautinnosta, minua ei kiinnosta oikeastaan yhtään vastapuolen nautinto tai tunteet, rikollinen en ole mutta minua turhauttaa toisen huomioon ottaminen. En näe tässä sinäällään edes mitään väärää, olen varmaan joku perus sosiopaatti

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokainen ihminen on omanlaisensa kokonaisuus ja on arvokasta tuntea oma itsensä. Hienoa, että pidät eläimistä ja tykkäät auttaa niitä. Millaiset tekijät tai ajatukset ovat saaneet sinut miettimään omaa persoonallisuuttasi? Vaikka ihmissuhteiden huomioiminen ei tunnu sinulle niin luontaiselta kuin eläinten huomiointi, ei se automaattisesti tarkoita, että olisit sosiopaatti. Huolettaako tai pelottaako sinua oma toimintasi tai käytöksesi? Herääkö sinulla jonkinlainen huoli ainoastaan seksisuhteisiin liittyvissä tilanteissa vai vaivaako asia myös muissa ihmissuhteissa? Jo tämänhetkiset pohdintasi osoittavat sinun olevan henkilö, jolla on omatunto ja joka osaa havaita käytöksessään monenlaisia piirteitä erilaisista näkökulmista.
Omista haluistaan ja näkemyksistään kannattaa avautua kumppanille ennen seksin harrastamista. Jokainen saa elää itselleen sopivaa (seksi)elämää, kunhan tilanteen osapuolet ovat asiassa samoilla linjoilla eikä ketään satuteta. Yksi vaihtoehto on myös kääntyä seksityöläisen puoleen, jolloin seksiä harrastaessa voi halutessaan keskittyä vain omaan nautintoonsa. Seksin säännöistä ja rajoista on tärkeää kuitenkin jutella ennen mahdollista seksin harrastamista ja kaikkeen toimintaan on saatava molempien suostumus.
Pohdintojesi tueksi sinua voisi vielä hyödyttää asiasta puhuminen psykologin kanssa. Näin saisit paremmin avattua tilannettasi ja mahdollisesti mielenrauhan asiasi suhteen. Keskusteleminen auttaa jäsentelemään omia ajatuksiaan ja käytöstään. Meille on hiljattain tullut samantapainen kysymys, jonka vastauksesta voisi myös olla sinulle hyötyä. Löydät vastauksen täältä. Lisäksi meidän muihin neuvontapalveluihimme on sallittua olla yhteydessä, jos asia vielä painaa sinua.
Neuvonnan tiimi