Pelko lain rikkomisesta omien fantasioiden takia
Hei! Tarvitsisin kovasti apua elämää haittaaviin fantasioihin/fetisseihin. Nämä ovat sen verran vahvoja että ne häiritsee jo muita ja pelkään että olen jo rikkonut tai että tulen rikkomaan lakia.
Mitä teen?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisillä on erilaisia fantasioita ja fetissejä. Fantasioissa kaikki on mahdollista, vaikka tosielämässä ei näin aina olisikaan. Fantasiointi on sallittua, vaikka fantasioiden toteuttaminen ei olisikaan mahdollista. Ihminen itse ei voi valita omia fetissejään, mutta ihminen pystyy säätelemään omaa toimintaansa.
Kaikkeen seksuaaliseen toimintaan tulee saada jokaisen osallisen suostumus. Suostumus hankitaan keskustelemalla muiden osapuolten kanssa siitä, mitä yhdessä olisi aikomus tehdä. Kaikilla osapuolilla on oikeus peruuttaa suostumus missä tahansa vaiheessa, vaikka suostumus olisi jo aikaisemmin annettu. Mikäli keskustelu suostumuksesta ei ole mahdollista, on asia sallittu vain fantasian tasolla. Et maininnut tarkemmin fantasiasi luonnetta, mutta mikäli kyse olisi seksuaalisesta mieltymyksestä lapsiin, on tärkeää huomioida, ettei lapsi voi koskaan antaa suostumusta seksuaalisille teoille.
Joidenkin fantasioiden kohdalla niiden toteuttaminen ei ole lain mukaan sallittua. On hienoa, että tiedostat sallitun rajat ja uskalsit hakea neuvoja tilanteeseesi. Sinua auttaisi varmasti keskustelu ammattilaisen kanssa. Apua voi saada esimerkiksi psykologilta, seksuaalineuvojalta tai seksuaaliterapeutilta. Jos kyse on seksuaalisesta mieltymyksestä lapsiin, voi apua löytää SeriE-hankkeen puhelinpäivystyksen kautta. Hankkeen palveluista saat tietoa täältä. Lisäksi Seritatyö on suunniteltu auttamaan seksuaalisten rajojen asettamisessa ja tukemisessa. Asiaan perehtyneet ja koulutetut ammattilaiset osaavat suhtautua tilanteeseesi hienotunteisesti ja luottamuksellisesti. Yksin ei tarvitse kuvaamiasi asioita käsitellä, joten haethan rohkeasti apua.
Neuvonnan tiimi