Voivatko seksuaaliset halut olla liian voimakkaat?
Voiko seksuaaliset halut olla liian voimakkaat? Meillä on aika paljon seksiä tyttöystävän kanssa, välipäivät on harvinaisia. Jouluna rakastelimme yhtenä päivänä neljä kertaa. Olin jokaisella kerralla yhtä suuren kiihkon vallassa. Ikään kuin en olisi saanut seksiä pitkiin aikoihin. Kiihotuin nopeasti ja voimakkaasti. Itse haluaisin joka päivä monta kertaa. Onko tämä kaikki normaalia?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokaisen seksihalut vaihtelevat hieman esimerkiksi iän, elämäntilanteen ja parisuhteen tilan mukaan. Useampikin rakastelukerta päivässä on sallittua, mikäli se molemmille sopii.
Koetko, että halukkuutesi vaikuttaa jollakin tavalla heikentävästi suhteeseenne tai elämänlaatuusi? Onnistuuko sinulta arjen muut työt? Runsaskaan rakastelun määrä ei välttämättä tarkoita, että halut olisivat liian voimakkaat. Monesti halukkuus vaihtelee elämänvaiheiden mukana. Nuorena tai uudessa suhteessa seksi saattaa olla enemmän mielessä kuin vanhempana parisuhteen vakiinnuttua. Mikäli tilanne vaikuttaisi jotenkin suhteeseenne tai oman arkesi hoitamiseen, voit jutella asiasta lääkärin kanssa. Myös seksuaalineuvojalle puhumisesta saattaa olla apua. Yhteystiedot muihin palveluihimme saat täältä.
Seksuaaliseen haluun liittyviä samantapaisia kysymyksiä on tullut hiljattain useampia. Sinua/teitä voisi hyödyttää niihin annetut vastaukset. Löydätte ne täältä ja täältä.
Neuvonnan tiimi