Millä tavalla seksi vaikuttaa tyttöihin?
Haluaisin tietoa seksuaalisen nautinnon vaikutuksesta tytöille ja naisille. Aina sanotaan, miten tärkeä poikien on saada purkaa paineita. Millä tavalla seksi vaikuttaa tyttöihin? Itse haluaisin vain, että se tuntuisi mahdollisimman hyvältä, ja että nauttisin. Ja tietysti myös että poika nauttisi seksistä kanssani.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokainen ihminen kokee seksuaalisen nautinnon ja seksin omalla tavallaan. Kokemuksiin vaikuttaa myös muun muassa kumppani ja seksikerta. Yleisellä tasolla puhuttaessa seksi tuottaa sekä tytölle että pojalle parhaimmillaan hyvää oloa sekä fyysisellä että psyykkisellä tasolla.
On täysin yksilöllistä, tunteeko poika tarvetta ”purkaa paineita”. Joillekin niin sanottu paineiden purkaminen voi olla tärkeää, mutta on myös poikia, joille seksi merkitsee muutakin kuin pelkkää fyysistä puolta. On myös hyvä huomioida, että tytötkin saattavat kokea tarvetta paineiden purkamiseen. Jos kumppania ei ole, voi paineita purkaa esimerkiksi itsetyydytyksen avulla.
Mukavaa, että haluaisit seksin olevan nautinnollista molemminpuolisesti. Kun molemmat osapuolet haluavat myös kumppaninsa nauttivan, tuntuu seksi usein miellyttävältä. Koska jokainen nauttii erilaisista asioista, on poika itse parhain henkilö vastaamaan siihen, mikä hänelle tuottaisi mielihyvää. Yhdessä voitte opetella tuntemaan toistenne kehoja ja kokeilla, millaiset hyväilytavat tuntuvat teistä mukavilta. Ei ole olemassa mitään yhtä oikeaa tapaa koskettaa tai saada mielihyvää, joten toisen seurasta voi nauttia rennolla mielellä. Halutessasi voit tutustua jo etukäteen ekaa kertaa käsittelevään artikkeliimme.
Aihepiiri on mietityttänyt monia muitakin. Jos sinua kiinnostaa, voit tutustua tarkemmin esimerkiksi tähän, tähän tai tähän vastaukseen. Lisäksi neuvontapuhelimeen saa aina soittaa, mikäli haluat keskustella aiheesta laajemmin.
Neuvonnan tiimi