Oma kokemattomuus ja kaverien panokokemukset
Oon menossa kotibileisiin ja viimeksi kun oltiin kavereiden kanssa niin kaks mun kavereista pääsi panemaan siellä joitain tyttöjä jotka ne tapas siellä. Monelle muullekin mun kaverille on käynyt samoin. Miks mulle ei käy niin vaikka juttelenkin tytöille ja oon mukava ja kaikkea sellaista?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Oma tilanne saattaa harmittaa, mikäli tuntuu siltä, että muut olisivat kokeneempia. Jokaisen elämä muotoutuu ainutlaatuisista kokemuksista, joten elämäänsä ei kannata vertailla muiden elämiin.
Kiva kuulla, että olet mukava tytöille ja juttelet heille. Hyvät käytöstavat ja mukava luonne ovat monen mielestä tärkeitä piirteitä ihannekumppanissa. Ihmissuhteen tai seksin alkamiseen tarvitsee kuitenkin aina myös toisen ihmisen panostuksen. Vaikka itse tekisi kaiken oikein, riippuu vastapuolesta, millaisin toivein hän on liikenteessä tai sopivatko elämäntilanteet ja toiveet muutoin kanssasi yhteen. Joskus mukana pitää olla ripaus tuuria. Ehkäpä kotibileissä on tällä tai tulevalla kerralla joku uusi ja kiva tyttö, jonka kanssa teillä olisi molemminpuolista kiinnostusta.
On hienoa, että uskallat puhua tunteistasi. Omista tunteistaan kannattaakin puhua kavereilleen ja turvallisille aikuisille, sillä jaettu huoli on myös puolitettu huoli. Läheisiltä voi myös saada neuvojen lisäksi tukea arkeen. Tarvittaessa myös me kuuntelemme sinua neuvontapuhelimessa. Löydät yhteystiedot täältä. Halutessasi voit tutustua vielä muihin samankaltaisiin kysymyksiin. Löydät ne täältä, täältä ja täältä.
Neuvonnan tiimi